Baamboozle to narzędzie z dużym potencjałem edukacyjnym, umożliwiające tworzenie własnych gier edukacyjnych do wykorzystania podczas zajęć w formie rozgrywki grupowej lub indywidualnie przez uczniów w ramach powtarzania i utrwalania. Przygotowane w nim gry mogą również stanowić energizery, przerywniki lub rozgrzewki przed lekcją.

Adresat: nauczyciele różnych przedmiotów i etapów edukacyjnych, jak też osoby, poszukujące sposobów na zaktywizowanie uczniów/uczestników zajęć
Cel: nabycie umiejętności pracy w aplikacji Baamboozle
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 6 godz. (tydzień)

Opis kursu

Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.



EDpuzzle to narzędzie umożliwiające dostosowanie materiału filmowego do potrzeb konkretnych zajęć edukacyjnych. Platforma została zaopatrzona w narzędzia służące do: pobierania filmów z różnych serwisów, ich przycinania, dodawania ścieżki dźwiękowej i notatek audio oraz pytań: otwartych, jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru. Nauczyciel ma ponadto możliwość utworzenia wirtualnej klasy i zaproszenia do niej uczniów, jak też śledzenia postępów poszczególnych uczniów z realizacją udostępnionego ćwiczenia.

Adresat: chcący efektywniej wykorzystywać materiały filmowe w procesie dydaktycznym
Cele: nabycie umiejętności pracy w aplikacji EDpuzzle
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 9 godz. (tydzień)

Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.

Opis kursu

Kod QR, QR Code (ang. Quick Response, QR: „szybka odpowiedź”) – kwadratowy kod graficzny opracowany przez japońskie przedsiębiorstwo Denso-Wave w 1994 roku. Pozwala odesłać odbiorcę do bardziej szczegółowych informacji opublikowanych np. na wybranej stronie internetowej, oszczędzając czas na dyktowanie i wpisywanie adresu URL.

Od pewnego czasu kody QR spotkać można również w edukacji, a wachlarz sposobów ich wykorzystania systematycznie się powiększa.

Adresat: nauczyciele, poszukujący nowych form pracy z dziećmi i młodzieżą.
Cele: nabycie umiejętności pracy z wybranymi generatorami kodów QR
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zapisaniu się min. 10 uczestników.
Czas trwania: 6 godz. (1 tydzień)

Opis kursu

Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.


Educaplay jest aplikacją udostepniającą swoim użytkownikom kilkanaście narzędzi do tworzenia różnorodnych pod względem formy, interaktywnych zadań edukacyjnych. Przy ich pomocy możemy tworzyć m.in.: zagadki, krzyżówki, zadania z lukami, rozsypanki literowe i wyrazowe, testy, pokazy slajdów i wiele, wiele innych interaktywnych zadań. W licencji bezpłatnej możemy:
  • tworzyć zadania,
  • tworzyć grupy,
  • pobierać raporty aktywności.
Adresat: osoby zainteresowane tworzeniem interaktywnych ćwiczeń
Cele: poznanie narzędzi do tworzenia interaktywnych ćwiczeń
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu lub do wyczerpania limitu miejsc)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 8 godz. (1 tydzień)

Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.


LearningApps.org jest aplikacją Web 2.0 udostępniającą swoim użytkownikom kilkanaście narzędzi do tworzenia, różnorodnych pod względem formy, interaktywnych ćwiczeń. Gotowe ćwiczenia (nazywane aplikacjami) mogą być w dowolnej chwili modyfikowane. Można poza tym tworzyć na ich podstawie nowe zadania. LearningApps to nauka przez zabawę i świetny sposób na zaktywizowanie uczniów na zajęciach.

Adresat: osoby zainteresowane tworzeniem interaktywnych ćwiczeń
Cele: poznanie narzędzi do tworzenia interaktywnych ćwiczeń
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu lub do wyczerpania limitu miejsc)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 8 godz. (1 tydzień)
Opis kursu
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.

Wizer.me to narzędzie do tworzenia interaktywnych, dostępnych online kart pracy. Pozwala opracować i udostępnić uczniom materiał zawierający różnorodne aktywności m.in. pytania wielokrotnego wyboru, sortowanie, grupowanie, pytania otwarte i wiele innych.

Adresat: nauczyciele, poszukujący nowych form pracy z dziećmi i młodzieżą
Cele: nabycie umiejętności pracy z aplikacją Wizer.me
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 10 godz. (1 tydzień)
Opis kursu
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.


Quizizz to bezpłatna aplikacja sieciowa przeznaczona do tworzenia quizów. Warto po nią sięgnąć planując klasowy turniej wiedzy, lekcję powtórzeniową, podsumowanie zajęć, czy ewaluację lekcji. Świetna alternatywa dla odpytywania i kartkówek. Gwarantowana zabawa dla uczestników zajęć bez względu na wiek, a jak powszechnie wiadomo młody człowiek najlepiej uczy się bawiąc.

Rozwiązywanie testu może odbywać się w czasie rzeczywistym przy użyciu urządzeń mobilnych (telefon, tablet, komputer) lub w formie pracy domowej dostępnej dla uczestników przez dwa tygodnie. Testy zostały zaopatrzone w „mieszanie” pytań i odpowiedzi, co skutecznie utrudnia wzajemne ściąganie od siebie osób rozwiązujących test.

Quizizz jest alternatywą dla Kahoota. W odróżnieniu do Kahoota osoby rozwiązujące test przygotowany w Quizizz widzą pytania na swoich urządzeniach. Mogą rozwiązywać test w swoim tempie nie czekając na pozostałych uczestników.

Adresat: poznaniem narzędzia do tworzenia quizów i wykorzystanie ich podczas zajęć
Cele: poznanie narzędzia do tworzenia quizów
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu lub do wyczerpania limitu miejsc)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 2 godz. (tydzień)

Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.