Baamboozle to narzędzie z dużym potencjałem edukacyjnym, umożliwiające tworzenie własnych gier edukacyjnych do wykorzystania podczas zajęć w formie rozgrywki grupowej lub indywidualnie przez uczniów w ramach powtarzania i utrwalania. Przygotowane w nim gry mogą również stanowić energizery, przerywniki lub rozgrzewki przed lekcją.
Adresat: nauczyciele różnych przedmiotów i etapów edukacyjnych, jak też osoby, poszukujące sposobów na zaktywizowanie uczniów/uczestników zajęć
Cel: nabycie umiejętności pracy w aplikacji Baamboozle
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 6 godz. (tydzień)
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.
- Nauczyciel: Anna Szeląg
EDpuzzle to narzędzie umożliwiające dostosowanie materiału filmowego do potrzeb konkretnych zajęć edukacyjnych. Platforma została zaopatrzona w narzędzia służące do: pobierania filmów z różnych serwisów, ich przycinania, dodawania ścieżki dźwiękowej i notatek audio oraz pytań: otwartych, jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru. Nauczyciel ma ponadto możliwość utworzenia wirtualnej klasy i zaproszenia do niej uczniów, jak też śledzenia postępów poszczególnych uczniów z realizacją udostępnionego ćwiczenia.
Adresat: chcący
efektywniej wykorzystywać materiały filmowe w procesie dydaktycznym
Cele: nabycie umiejętności pracy w aplikacji EDpuzzle
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 9 godz. (tydzień)
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.
- Nauczyciel: Anna Szeląg
Kod QR, QR Code (ang. Quick Response, QR: „szybka odpowiedź”) – kwadratowy kod graficzny opracowany przez japońskie przedsiębiorstwo Denso-Wave w 1994 roku. Pozwala odesłać odbiorcę do bardziej szczegółowych informacji opublikowanych np. na wybranej stronie internetowej, oszczędzając czas na dyktowanie i wpisywanie adresu URL.
Od pewnego czasu kody QR spotkać można również w edukacji, a wachlarz sposobów ich wykorzystania systematycznie się powiększa.
Adresat: nauczyciele, poszukujący nowych form pracy z dziećmi i młodzieżą.
Cele: nabycie umiejętności pracy z wybranymi generatorami kodów QR
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zapisaniu się min. 10 uczestników.
Czas trwania: 6 godz. (1 tydzień)
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.
- Nauczyciel: Anna Szeląg
- tworzyć zadania,
- tworzyć grupy,
- pobierać raporty aktywności.
Cele: poznanie narzędzi do tworzenia interaktywnych ćwiczeń
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu lub do wyczerpania limitu miejsc)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 8 godz. (1 tydzień)
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.
- Nauczyciel: Anna Szeląg
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu lub do wyczerpania limitu miejsc)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zapisaniu się min. 10 uczestników
Czas trwania: 8 godz. (1 tydzień)
Opis kursu
- Nauczyciel: Anna Szeląg
Wizer.me to narzędzie do tworzenia interaktywnych, dostępnych online kart pracy. Pozwala opracować i udostępnić uczniom materiał zawierający różnorodne aktywności m.in. pytania wielokrotnego wyboru, sortowanie, grupowanie, pytania otwarte i wiele innych.
Adresat: nauczyciele, poszukujący nowych form pracy z dziećmi i młodzieżą
Cele: nabycie umiejętności pracy z aplikacją Wizer.me
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 10 godz. (1 tydzień)
Opis kursu
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.
- Nauczyciel: Anna Szeląg
Quizizz to bezpłatna aplikacja sieciowa przeznaczona do tworzenia quizów. Warto po nią sięgnąć planując klasowy turniej wiedzy, lekcję powtórzeniową, podsumowanie zajęć, czy ewaluację lekcji. Świetna alternatywa dla odpytywania i kartkówek. Gwarantowana zabawa dla uczestników zajęć bez względu na wiek, a jak powszechnie wiadomo młody człowiek najlepiej uczy się bawiąc.
Rozwiązywanie testu może odbywać się w czasie rzeczywistym przy użyciu urządzeń mobilnych (telefon, tablet, komputer) lub w formie pracy domowej dostępnej dla uczestników przez dwa tygodnie. Testy zostały zaopatrzone w „mieszanie” pytań i odpowiedzi, co skutecznie utrudnia wzajemne ściąganie od siebie osób rozwiązujących test.
Quizizz jest alternatywą dla Kahoota. W odróżnieniu do Kahoota osoby rozwiązujące test przygotowany w Quizizz widzą pytania na swoich urządzeniach. Mogą rozwiązywać test w swoim tempie nie czekając na pozostałych uczestników.
Dostęp: po zapisaniu się na kurs (zapisy są prowadzone bezpośrednio na platformie do chwili rozpoczęcia kursu lub do wyczerpania limitu miejsc)
Termin rozpoczęcia: zostanie wyznaczony po zebraniu się min. 10-osobowej grupy uczestników
Czas trwania: 2 godz. (tydzień)
Trwa rekrutacja. Limit miejsc - 20 osób.
- Nauczyciel: Anna Szeląg